31.05 - 9.06.2019

Politic, spiritualism, and sexuality based in Macau

Comuna de Han-Ian
makao_2019

Wydarzenie organizowane w ramach POZNAŃ ART WEEK 2019

Polityka, spirytualizm i seksualność według Galo magazine
Wystawa / Promocja książki / Pokazy filmów / Spotkania

Dwa niezależne kolektywy w ramach współpracy międzykontynentalnej, niemożliwe? Nie! To właśnie wydarzy się w Ostrøv, podczas tegorocznego Poznań Art Week.

Polityka, spirytualizm i seksualność w Makau to tematy badane przez lokalnych artystów zaangażowanych w Galo Magazine, pierwszy raz do doświadczenia w Polsce!

Makau, jest około ośmiokrotnie mniejsze od Poznania, nie tak dawno uwolnione z kolonizacji portugalskiej (1999 r.), pozostaje w ustroju “Jeden kraj (Chiny), dwa systemy” aż do 2049 roku, w którym to zostanie definitywne włączone do Chińskiej Republiki Ludowej.

Tworzyć sztukę na tak skomplikowanym polu politycznym i tożsamościowym jak Makau jest wyzwaniem samym w sobie. Miejscowi fotografowie starają się formułować swój stosunek do tak zagmatwanych sytuacji dzięki fotograficznemu Galo Magazine.

Zapraszamy do odkrywania tego małego tajemniczego kawałka ziemi razem i wymiany perspektyw sztuki, fotografii, kwestii tożsamości, problemów politycznych.
 

13 Kwiecień 2019

Tropicale

Łukasz Gniadek i Krystyna Jędrzejewska-Szmek
tropicale

Publikacja Tropicale jest niezwykła bo nawiązuje do klasycznych albumów botanicznych, prowadząc jednocześnie grę z konwencją takiej formy. Tytuł wywodzi się od nazwy kolekcji rycin pochodzących z przełomu XIX i XX w. przedstawiających rośliny, które zgromadził jeden z najsłynniejszych polskich duchownych – ksiądz Władysław Michał Zaleski, zwany „Ojcem kleru indyjskiego”. Książka prezentuje niewielki wycinek liczącej ponad trzydzieści tysięcy rycin kolekcji Flore Tropicale, jednocześnie czyniąc z tego pretekst do spojrzenia w przeszłość na skomplikowane relacje między Europą i Orientem na styku kultur i cywilizacji. Historia ta znajduje się jednak w ukryciu poprzez specyficzną, warstwową formę publikacji, odbiorca zaś zostaje postawiony w kłopotliwym położeniu, w którym część obrazów i znaczeń pozostaje dla niego niedostępna. 

Publikację wydał  Ogród Botaniczny Uniwersytetu Warszawskiego. 

12 - 19.01.2019

Saudade

Baltazar Fajto
Saudade_fajto

Ta praca powstawała na krańcach Europy – przylądkach Cabo da Roca i Północnym, wyspie Gavdos oraz w Stambule i Workucie. Oprócz tureckiego miasta wszystkie te miejsca uznawane są za najbardziej odległe punkty kontynentu. Są najodleglejsze również dla mnie, mieszkańca środkowej części kontynentu, którego nigdy wcześniej nie opuściłem.
To rozpoznanie bez zewnętrznego układu odniesienia, próba przekroczenia solipsyzmu. Prowadząc rodzaj konturu wokół przestrzeni wszystkich dotychczasowych doświadczeń, obserwuję wyłaniającą się całość. Odkrywam, co z tego, co znam, zostało w domu, a co towarzyszy mi bez względu na to, gdzie patrzę.

13 Grudzień 2018

Miło byłoby Cię spotkać

Daniela Puła
Miło byłoby Cię spotkać
24 - 25.11.2018

Rendez-vous

Krystian Daszkowski
Rendez-vous

Sypialnia, łazienka, kuchnia, korytarz, balkon, schody, park, samochód, przebieralnia w sklepie. 
To tylko niektóre z przestrzeni do życia i bycia – i samemu i w towarzystwie; do wykonywania codziennych i niespotykanych czynności; do spędzania w nich czasu – tak po prostu albo na przykład do podejmowania seksualnych aktywności na wizji. 

Na wystawie prezentujemy autorską fotoksiążkę Krystiana Daszkowskiego, która jest zapisem intymno-publicznych spotkań przy zapalonym świetle. 

16 - 22.11.2018

Życie jest takie jakby właśnie

Justyna Śmidowicz-Cegła
zycie_jest_takie_jakby_wlasnie

A: Uzależniliśmy się od obrazów, tak mi się wydaje. Wszyscy, jak jeden mąż, zajmujemy się ich robieniem i konsumowaniem.

B: Obrazkowy to nasza nowa łacina?

A: No tak, prędzej wyślę Ci zdjęcie, zamiast rozpisywać się co robię, z kim i jak się z tym czuję. Raz, że pisanie przychodzi mi coraz trudniej, dwa, że zajmuje więcej czasu niż pstryknięcie fotki. Po trzecie, jeśli nie zrobię czemuś zdjęcia albo tego nie nagram, mam wrażenie, że to po prostu nie miało miejsca. Boję się, że jeśli przestanę robić zdjęcia, zniknę.

26.05 - 9.06.2018

Me and the Father

Grzegorz Bibro
Me_and_the_Father_event_1 Me_and_the_Father_event_2 Me_and_the_Father_event_3

Wystawa fotografii oraz artbooka podsumowującego 6-letni projekt o relacji ojca i syna. Punktem wyjścia była kwestia okazywania uczuć między mężczyznami w rodzinie. Aby rozwinąć relację z ojcem zacząłem realizować cykl performensów, które wymagały kontaktu fizycznego i odwoływały się do relacji. Pokazanie bliskości było sposobem na potwierdzenie istnienia więzi, jak i celem samym w sobie - naturalnym byciem razem, które wypełnia potrzebę nieokazywanej miłości.


Te działania mają dla mnie wiele znaczeń. Z jednej strony odwołuję się do okresu dzieciństwa, związanego z beztroską, ale także z istotną rolą ojca, który jest potrzebny synowi do definiowania się jako mężczyzna. Z drugiej strony zdjęcia przedstawiają odgrywanie moich wyobrażeń o relacji, które jednocześnie są próbą rozbudowania więzi. Cykl jest studium bliskości, łączącym archeologię gestów i odtwarzanych dziecięcych zabaw z tworzonymi na nowo kodami, wypracowanymi wspólnie i świadomie, które zaczynają tworzyć osobistą formę metajęzyka. 

07 - 21.04.2018

Eden Las Zines

Konrad Trzeszczkowski
Eden Las Zines Eden Las Zines Eden Las Zines Eden Las Zines Eden Las Zines Eden Las Zines Eden Las Zines

Wystawa oraz warsztaty Konrada Trzeszczkowskiego, artysty grafika, który w swojej twórczości skupia się przede wszystkim na zinach, wykracza poza standardowe ramy tego medium, nadając mu bardziej nietypową formę. Każdy projekt jest unikalny pod względem treści: fotografie, kolarze, rysunki i tekst. Jak i w wykonaniu: druk cyfrowy, riso oraz różne sposoby szycia. Punktami wyjściowymi dla jego prac są zazwyczaj: obserwacja rzeczywistości, znalezione zdjęcia lub napotkane przedmioty. Wszystko to z niezwykłą lekkością łączy z dużą dawką humoru i ironii.

Na wystawie oprócz zinów zobaczycie także kolaże cyfrowe, które artysta tworzy ze zdjęć znalezionych w internecie. Konrad w pracach tych bawi się estetyką ocierającą się o kicz i groteskę, często komentując tym samym aktualne wydarzenia ze świata popkultury i polityki. Punktem centralnym będzie kolażowa, niemal dosłowna, kopia obrazu „Sąd Ostateczny” Hansa Memlinga.

Przeciwwagą dla tej pracy stanie się kolaż, będący interpretacją Ogrodu Rozkoszy Ziemskich Hieroinima Bosha, który powstanie podczas trwania wystawy, na warsztatach prowadzonych przez artystę. Uczestnicy warsztatów wykonywać go będą w tradycyjny sposób – przy użyciu papieru, nożyczek i kleju.